dilluns, d’octubre 17, 2005

Logística i globalització

La globalització consisteix en el lliure moviment internacional de cinc factors: el capital, el treball, les tecnologies, el comerç i la informació, segons explica el professor Xavier Sala i Martín en el seu llibre "Economía liberal para no economistas y no liberales"
A jo m'agradaría centrar-me però, en el comerç, en l'intercanvi de mercaderies que necessitem nosaltres, els habitants d'un país desenvolupat i globalitzat, per poder dur a terme les necessitats bàsiques de la nostra vida diària. Per poder intercanviar mercaderies entre les diferents regions del país i també amb altres païssos és necessari dispossar d'una bona xarxa de carreteres, fins el punt que és un fet que l'inversió del govern en millorar i construir carreteres augmenta la productividad de la regió o del país.
I en aquest entorn de necessitat d'intercanvi de mercaderies i, com a conseqüència, de transport per carretera, la logística agafa una rellevància vital per el desenvolupament de l'economía. I aquest fet ha quedat constatat amb la vaga de transportistes que es dona actualment a Espanya, degut a la qual, i quan, de moment, dura només uns dies, a moltes botigues, supermercats i grans magatzems les prestatgeries presenten un aspecte desolador, gairebé son buides.
Si açò passa a llocs com Barcelona on hom pot agafar el seu cotxe i anar a cercar els queviures que necessiti una mica més enfora -encara que hagi d'anar a França o Andorra, però els trobarà-, imaginem-nos que passaría si a una illa, per exemple Menorca, on depenem en un 90 % o més del que ens duen de fora, si els treballadors dels principals operadors logístics es possessin en vaga.

3 Comments:

Anonymous Anònim said...

Pues macho, poned tías más buenas en Menorca, para q los operadores logísticos no se pongan en huelga...es de cajón...

Por cierto el Sr. Sala, sigue poniéndose esas corbatas tan horribles??

7:35 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Y es que es q. en este país vivimos en un mundo de fantasía...pero q pasa, q creíamos q. precio del barril no nos iba a pasar nunca factura?

7:38 p. m.  
Blogger Carlos said...

Pues si, un poco en las nubes si que estamos. Y seguramente no sea la solución ceder y subvencionar el combustible a una parte de la sociedad, cuando és igual de caro e importante para todos, ya sean empresarios del transporte o trabajadores de a pie.
Creo que si, al Sr. Sala aún se le ve llegar de lejos.

8:57 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home