dilluns, de maig 02, 2005

Zona verda

Avui ha començat a funcionar la llargament anomenada zona verda a la ciutat de Barcelona. Com casi tothom sap, aquesta mesura consisteix en que, de moment a l'Eixample i a Ciutat Vella i progressivament a tota la ciutat, per aparcar al carrer els residents a la zona hauran de pagar uns 20 céntims d'euro al día o 1 euro a la setmana, i els no residents estaràn obligats a pagar 2,75 euros per hora.
Com totes les decisions que prenen els polítics, aquesta ha estat durament criticada i també defensada.
En un principi, a mi no m'afecta gens la decissió, perque faig els meus desplaçaments en transport públic o a peu (sembla que no, però en fas de quilòmetres al llarg de sa setmana!!), però puc entendre que als usuaris habituals del vehicle de quatre rodes, la mesura els hi sembli una mica abusiva.
No se on pensa invertir l'Ajuntament els diners recaudats a la zona verda, però crec que seria molt positiu que ho fes en millorar el transport públic, per vàries raons:
  • Si en un període no massa llarg de temps la gent veu millores en el transport públic possiblement accedirà a pagar de millor gana la taxa de la zona verda. (Em dona la impressió que aqui, a Barcelona, la gent està cansada de sentir que viu a la ciutat més cara (o de les més cares) parlant de transport públic, d'aparcaments, d'habitatge, de consum...)
  • Un dels arguments que ha aportat Joan Clos a favor de la zona verda es que amb elles es pacificaría el tràfic rodat de la ciutat. Possiblement és un bon argument, però la gent s'haurà de desplaçar igualment d'alguna manera, i si hi ha més gent que es deplaça en transport públic s'hauran d'augmentar línies, freqüencies...
Segons fonts de l'Ajuntament, l'aplicació de la zona verda ha estat tot un éxit a altres ciutats europees. Donem-li un temps i vegem com surt "l'experiment"!!